Czym jest śledzenie czasu pracy?

Ewidencja czasu pracy. Po co ją prowadzić? Czy jest to obowiązkowe? Jakich narzędzi do tego użyć?
Co sprawdzi się najlepiej, a czego unikać?

Śledzenie czasu pracy to nic innego jak ewidencjonowanie godzin pracy w dowolny sposób, jeśli
chodzi o formułę, ale obowiązkowy, jeśli chodzi o przepisy prawa.

Przepisy prawa regulują definicję czasu pracy i wiążą się ściśle z wynagrodzeniem należnym za pracę,
ale też z wymiernymi korzyściami dla firmy, która śledzi czas swoich pracowników.
Nie ma żadnych wymagań, dotyczących narzędzi do śledzenia czasu. Dawniej robiono to w wersji
papierowej, obecnie co raz częściej sięga się po narzędzia cyfrowe jak np. TimeTracker.

Dlaczego warto to robić? Powodów jest przynajmniej kilka. Po pierwsze motywujemy do działania i
zwiększamy wydajność pracowników. Po drugie oszczędnie gospodarujemy zasobami firmy, dobra
organizacja pracy wpływa na redukcję kosztów np. zbyt częstych rekrutacji przy dużej rotacji
pracowników. Po trzecie równowaga, dla pracownika istotny work life balance i terminowe
wynagrodzenie, dla pracodawcy projekty dowiezione na czas i zadowolenie klientów. Po czwarte
wsparcie relacji zespołowych, śledzenie czasu w projektach, na których pracujemy zespołowo
zdecydowanie to ułatwia.

Największe korzyści w śledzeniu czasu pracy uzyskamy dobierając intuicyjną i prostą aplikację.
TimeTracker umożliwia rejestrowanie czasu dla freelancera oraz dla zespołów, wystarczy, że
wybierzesz pakiet dostosowany do swoich potrzeb. To narzędzie pomoże Ci określić rzeczywisty czas
spędzony na projekcie przez każdego użytkownika, a Ty dzięki temu usprawnisz planowanie pracy.

Jest to rozwiązanie chmurowe, więc świetnie sprawdzi się tam, gdzie są zdalni pracownicy i
długofalowe projekty. Warto zautomatyzować śledzenie czasu pracy i umiejętnie wykorzystać je dla
rozwoju firmy, zwiększając wydajność działań operacyjnych przy jednoczesnej redukcji kosztów.