Polityka prywatności

Załącznik nr 1 do Regulaminu Serwisu Internetowego

 

Polityka Prywatności

Ochrona i bezpieczeństwo Twoich danych osobowych jest jednym z ważniejszych aspektów naszej działalności. W związku z obowiązującymi przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), publikujemy uaktualnioną Politykę prywatności.

1. Dane osobowe

Dane osobowe – to informacje pozwalające zidentyfikować osobę fizyczną np. imię i nazwisko, PESEL, adres, adres email, adres IP, dane biometryczne, numer telefonu.

Przetwarzanie danych osobowych – to w zasadzie każda czynność na danych osobowych, niezależnie od tego, czy jest zautomatyzowana czy też nie. Przetwarzaniem będzie więc zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie itp. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w różnych celach i w uzależnieniu od tego celu, zastosowanie mogą mieć różne sposoby zbierania, wykorzystywania, przetwarzania i ujawniania oraz okresy w jakich prawo obliguje nas do przechowywania danych.

2. Zastosowanie

Polityka prywatności ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w których Ratiomation sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych za pośrednictwem wyznaczonego inspektora danych osobowych i przetwarza dane osobowe.

Administrator danych osobowych – to podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. Administratorem, a zarazem operatorem serwisu www.ratiomation.pl oraz innych promujących i związanych z Aplikacjami Usługodawcy jest Ratiomation sp. z o.o. z siedzibą w Pruszkowie 05-800, ul. Gomulińskiego 6A/1. Kontakt z Administratorem w sprawie danych osobowych możliwy jest poprzez e-mail rodo@ratiomation.pl lub listownie na adres siedziby.

Inspektor ochrony danych – to osoba wyznaczona przez Administratora, z którą można skontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych oraz uzyskać informacje o przysługujących prawach, związanych z przetwarzaniem tych danych. Z Inspektorem ochrony danych kontakt możliwy jest poprzez: e-  mail rodo@ratiomation.pl lub listownie na adres siedziby z dopiskiem Inspektor ochrony danych lub RODO.

Serwis Ratiomation może pozyskiwać informacje o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:

  • poprzez dobrowolnie wprowadzone informacje do formularza,
  • poprzez zapisywane w urządzeniach końcowych pliki cookie,
  • poprzez gromadzenie logów serwerów operatora hostingowego.

3. Podstawa prawna i cel przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:

  • 6 ust. 1 lit. a RODO tj. zgoda osoby na przetwarzanie danych w celu dostosowania oferty do jej aktywności;
  • 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. przetwarzanie niezbędne do zawarcia i realizacji umowy, której stroną jest osoba lub kontrahent, którego dane dotyczą oraz przygotowanie oferty współpracy;
  • 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. obowiązujących przepisów prawa (np. prawa podatkowego, cywilnego, dotyczącego rachunkowości) w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym przepisów podatkowych lub rachunkowych;
  • 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawnie uzasadnionego interesu Administratora lub osoby trzeciej w celu świadczenia usług, dozwolonymi działaniami marketingowymi dostępnymi kanałami komunikacji (e-mail, telefon) obsługa reklamacji, udostępnianie Użytkownikom narzędzi i treści z  Serwisu i Aplikacji, zapewnianie bezpieczeństwa świadczonych usług, prowadzenia marketingu bezpośredniego usług Administratora, zapewnienie realizacji usług płatniczych, statystycznych, archiwizacyjnych, ochrona praw Administratora

4. Skąd posiadamy dane

Dane pozyskujemy od samych klientów i użytkowników, jeśli wypełnili formularz na stronie www lub skontaktowali się z nami w inny sposób. Dane osobowe mogą być również pozyskane od firm, które działały na nasze zlecenie w celu przedstawienia oferty szerszej grupie odbiorców. Korzystamy tylko z legalnych  źródeł, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Dokładnych informacji udzielamy na wniosek indywidualny po kontakcie z Administratorem.

5. Podanie danych osobowych

Podanie i przetwarzanie danych jest niezbędne w celu korzystania z naszych usług, zawarcia umów oraz rozliczenia prowadzonej działalności zgodnie z prawem. Podanie swoich danych osobowych jest dobrowolne, jednak stanowi warunek korzystania z udostępnionych narzędzi takich jak formularz kontaktowy, newsletter, przygotowania oferty współpracy jak najlepiej dostosowanej do potrzeb Użytkownika.

6. Newsletter

Użytkownik może zapisać się do naszego newslettera. Zapisanie się jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wysyłanie mu informacji marketingowych i handlowych drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz wykorzystywanie przez Administratora telekomunikacyjnych urządzeń końcowych Użytkownika w celu marketingu bezpośredniego produktów oraz usług Administratora oraz przedstawiania Użytkownikowi informacji handlowych na podstawie art. 172 ust.1 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

7. Czas przetwarzania danych

Dane osobowe są przechowywane jedynie przez okres niezbędny do zapewnienia prawidłowego świadczenia usług, realizacji celów biznesowych Administratora, realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa. Gdy Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie zgody Użytkownika, okres przetwarzania trwa do momentu wycofania przez niego zgody. Gdy Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie uzasadnionego interesu administratora, okres przetwarzania trwa do momentu ustania tego interesu lub prawnie przysługującego sprzeciwu osoby, której dane dotyczą. Gdy Administrator przetwarza dane osobowe z uwagi na obowiązujące przepisy prawa i okresy przetwarzania danych w tym celu określają przepisy. Gdy Administrator przetwarza dane osobowe niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą. Przed zawarciem umowy okres przetwarzania trwa tak długo, jak jest to niezbędne do zawarcia i wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń.

8. Odbiorcy danych osobowych

W związku z działalnością Administratora odbiorcami danych osobowych mogą być:

  • usługodawcy systemów informatycznych i płatniczych umożliwiających prawidłowe działanie strony www,
  • dostawcy zewnętrznych systemów teleinformatycznych wspomagający działalność Administratora, w tym firma Microsoft oraz Google,
  • administratorzy wewnętrznych systemów teleinformatycznych wspomagający działalność Administratora,
  • firmy windykacyjne w razie konieczności i w niezbędnym zakresie
  • organy państwowe tylko bezwzględnie w ramach obowiązujących przepisów prawa i na wniosek tych organów.

9. Prawa osoby, której dane dotyczą

Osoba, której dane dotyczą ma prawo do następujących czynności:

  • żądanie od Administratora dostępu do własnych danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienie do Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, jeśli podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  • żądanie od Administratora przeniesienia danych osobowych, jeśli podstawą prawną jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO) lub umowa (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
  • cofnięcie udzielonej zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w dowolnym momencie, co nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • wniesienie skargi do organu nadzorczego, Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli dane, które przetwarzamy naruszają przepisy RODO; Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

10. Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych

Administrator nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich, ani organizacji międzynarodowych, chyba że stanie się to jego obowiązkiem ze względu na przepisy prawa.

11. Pliki Cookies

Serwis korzysta z plików cookies. Administrator zbiera informacje podane dobrowolnie przez Użytkownika. W serwisie może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP). Dane w formularzach nie są udostępniane podmiotom trzecim tylko za zgodą Użytkownika. Pliki cookies/ciasteczka stanowią dane informatyczne, są to pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkownika, przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. „Ciasteczka” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator. Dzięki plikom cookies:

  • tworzone są statystyki pomagające zrozumieć, w jaki sposób Użytkownik korzysta z Serwisu, co umożliwia ulepszanie jego struktury i zawartości;
  • utrzymywane są sesje Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki czemu nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie się logować;
  • dostosowywana jest zawartość stron Serwisu do preferencji Użytkownika, w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio do jego potrzeb wyświetlić stronę internetową;
  • określany jest profil Użytkownika i dopasowywane są materiały reklamowe.

W ramach Serwisu internetowego stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • sesyjne, używane tymczasowo do momentu wylogowania Użytkownika
  • stałe, przechowywane w urządzeniu Użytkownika cały czas lub do momentu usunięcia ich przez Użytkownika
  • niezbędne, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies
  • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa
  • wydajnościowe, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu
  • funkcjonalne, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika
  • reklamowe, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

Przeglądarka internetowa zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika i umożliwia też ich usunięcie. Użytkownik Serwisu może zmienić ustawienia w tym zakresie. Możliwe jest też automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej. Zablokowanie wszystkich ciasteczek może spowodować trudności w działaniu lub zupełnie uniemożliwić korzystanie z funkcjonalności Serwisu Administratora.